به دلیل حمایت از کالای ایرانی‌ ، فروش محصولات به صورت آنلاین متوقف شده است.

اهمیت اعضای بدن هنگام دویدن

انجام ورزش دومیدانی صرفا در ناحیه ی پاها خلاصه نمیشود. شما در قسمت بالا تنه نیز احتاج به تمرین دارید. آیا تاکنون به این فکر کرده اید که چرا داشتن بالا تنه ی قوی برای دونده گان حائز اهمیت بسیاری است؟

زمانیکه در دوی ماراتون یا 10کیلومتر از خط پایان عبور میکنید، در عضلات پاها احساس سوختن میکنید و این طبیعتا اهمیت داشتن پاهایی قوی را برای دونده گان نشان میدهد. اما در این حالت چه اتفاقی برای اندامهای فوقانی دونده می افتد؟

اهمیت قسمت بالا تنه ی دونده بسیار بیشتر از آن چیزی است که شما فکر میکنید.

اما این بدان معنا نیست که بدون برنامه ریزی به وزن و حجم عضلات بالا تنه بیافزاییم.

فقط کافیست نگاهی به ظاهر متفاوت بدن دونده گان و افراد بدنساز بیندازید تا متوجه

تفاوتها بشویم. گرچه باید به جد در جهت تقویت اندامهای فوقانی بدنتان ممارست کنید.

پایداری بدن در هنگام دویدن

به عنوان یک اصل هر چه شما سریعتر بدوید، با زمین تماس کمتری خواهید داشت.در این زمان است که قسمت بالا تنه نقش خود را ایفا میکند.

داشتن عضلات بالا تنه ی مناسب در هنگام دو باعث خواهد شد تا شما توازن خویش را حفظ کنید در حالیکه کمترین تماس را با زمین دارید.در نتیجه بهتر است همیشه اندام فوقانی را در وضعیت مناسب حفظ کنید تا وقتی به گام هایتان سرعت میدهید تاثیر ناخوشایندی در روند دویدن شما بر جای نگذارد.

داشتن بالا تنه ی متناسب برای ورزش دومیدانی باعث کمک به ایجاد فشار موثر در جهت افزایش قدرت دونده با بکار افتادن ماهیچه مفصل ران بجای ماهیچه سرینی میشود.

از طرف دیگر برای حفظ تعادل و تامین نیروی لازم جهت پرش به جلو، علاوه بر کشش ماهیچه های مفصل ران، کار ماهیچه های سرینی نیز مهم و لازم میباشد.

اهمیت نحوه ایستادن در ورزش دو

حفظ حالت ایستایش صحیح به موارد زیر کمک میکند:

•حفظ بازده مناسب – هنگامیکه به سمت جلو خم میشوید و یا پشتتان را قوص میکنید، خود به خود بازده ماهیچه های اصلی خود را پایین آورده،از تاثیر مفید ماهیچه های مفصل ران میکاهید و فشار مضاعفی به پاها وارد میکنید تا بتوانید پرش اولیه ی خوبی داشته باشید.

•افزایش مقدار اکسیژن در ششها – با گشایش قفسه سینه و حفظ راست قامتی میتوانید اکسیژن بیشتری به عضلاتتان برسانید و نهایتا میتوانید مسافت های طولانی تری را بپیمایید و خستگی را به خود راه ندهید.

مجددا لازم به ذکر است که قسمت بالا تنه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.بخصوص در نواحی عرض شانه، ماهیچه های بزرگ پشت کمر در ناحیه ی بالا و بین تیغه ی شانه.

با قدرت خوب عضلات در این مناطق، شما می توانید تیغه های شانه خود را برای داشتن یک وضعیت بهتر رو به عقب نگه دارید و از طریق قرار گرفتن ستون فقرات و لگن در یک وضعیت مناسب به ثبات خود کمک کنید.

در اینجا میتوانید از مزیت لباسهای ورزشی خود بهره بگیرید. سری جدید بالاپوش ها برای سال 2014 که حاوی پشتیبان حرکتی عضلات است،باعث ایجاد فشار در بین تیغه ی شانه ها میشود که در نتیجه قفسه ی سینه بهتر باز شده و اکسیژن بیشتری را به عضلات میرساند و طبیعتا پایداری و ثبات در طول زمان دویدن را به ارمغان می آورد.